جزایری افزود : : با توجه به وضعیت خاص خودروسازی ایران ، هر گونه سرمایه گذاری مشترک در این صنعت راهکاری برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات خواهد بود.
وی همچنین رشد کیفیت در صنعت خودرو را مستلزم سرمایه گذاری وسیع در صنعت قطعه سازی دانست و گفت : برای بهبود و ارتقاء کیفی در صنعت خودرو باید در حوزه قطعه سازی سرمایه گذاری شود این در حالی است که این امکان در داخل فراهم نیست و باید توسط سرمایه گذاری مشترک خارجی صورت گیرد.
وی افزود: مسلما با سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو جهشی در کیفیت تولید ایجاد و دراین جریان تیراژ تولید خودروسازان نیز افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد : در یک سال اخیر به دلیل کاهش توان اقتصادی مردم و تورم موجود، توان و قابلیت خرید خودرو دچار چالش جدی شده است .
وی اظهار داشت : البته در حال حاضر بخش مهمی از مشکلات خودروسازان ناشی از مسائل داخلی است بنابراین سرمایه گذاری و همکاری با شرکتهای خارجی به تنهایی مشکلات این صنعت را رفع نخواهد کرد.
مدیر گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در ادامه تصریح کرد : متاسفانه سیاست هایی که در 10 سال گذشته اجرایی شده منجر به ایجاد فجایعی در خودروسازی ایران شده است که در صورت تداوم آنها ، صنعت خودرو نیز به عاقبت صنعت نساجی کشور مبتلا خواهد شد.
جزایری همچنین به نبود بازار رقابتی سالم در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : عدم بازار رقابتی سالم در صنعت خودروسازی قطعا مشکلاتی را در این صنعت به همراه خواهد داشت.
وی گفت : متاسفانه امروز قیمت تمام شده خودروهای داخلی به دلیل هزینه بالای تامین و تولید قطعات ، به میزانی در بازارهای داخلی افزایش یافته که عمدتا از توان خرید متقاضیان داخلی خارج است به همین منظور باید بازنگری اساسی در این صنعت صورت و علت این مسائل و مشکلات مشخص و راهکاری برای رفع آن ارائه شود.
منبع: خبرخودرو