هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبر ماشین» بلامانع است.
«خبرماشین» - سه رقیب اصلی و برتر این کلاس پژو 2008، نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی که همگی نیز در بازار ایران حضور دارند در کنار یکدیگر به صف شدهاند تا برتری های خود را به رخ رقبا بکشاند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، حدود 10 سال پیش بخش و گروه شاسیبلندهای کامپکت به معنای واقعی وجود خارجی نداشت، اما اینک محبوبیت این گروه به شدت افزایش یافته و صف سفارش این خودروها انتها ندارد. همین محبوبیت باعث شده تا خودروسازان تلاش خود را برای داشتن نمایندهای در این بخش به نهایت برسانند.
پژو 2008
پژو 2008، با طراحی بدنه دینامیک، تجربه ای متفاوت و غنی در کلاس B خواهد بود. ضمنا با طول بدنه 4.16 متر به نحو منحصر به فردی، توانسته ویژگی های رانندگی یک خودروی هاچ بک را با قدرت یک خودروی شاسی بلند ترکیب کرده و همراه با امکانات پیشرفته، فضای مناسب و اتاق راحت، حداکثر راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. نمای جلو خودرو با جلو پنجره زیبا، سپر بزرگ، چراغ های خشن و مه شکن های عریض، آخرین رمز و رازهای طراحی پژو را به کار گرفته و خطوط روی در موتور با جایگاهی مناسب، قدرت و امنیت را تداعی می کنند،ضمن این که جلو پنجره شناور در نمای جلو، با میله های افقی و شکلی جدید، بازدهی و عملکرد آیرودینامیک خودرو را بهبود می بخشد. این خودرو از سال 2013 بر روی پلتفرم PSA PF1 با سامانه موتور جلو و دیفرانسیل عقب در فرانسه تولید می شود.
نیسان جوک
مهم ترین مشخصه نیسان جوک در تیپهای مختلف طراحی خاص و منحصربه فرد آن است که به گونهای است که افراد معمولا یا به شدت آن را میپسندند یا به شدت از آن انتقاد میکنند و دراین میان کمتر افرادی پیدا میشوند که نسبت به ظاهر آن بی تفاوت باشند.این درحالی است که نیسان تمام تلاش خود را کرده تا خودرویی جوان پسند با چهرهای نه چندان جدی خلق کند و میتوان گفت که طراحی آن به هیچ عنوان رسمی و لوکس نیست.
سانگ یانگ تیوولی
تیوولی یکی از کراس اورهای شرکت سانگ یانگ به حساب میآید که با بکارگیری از آخرین دستاوردهای آرگونومی، تمامی تجهیزات مورد نیاز را با زیبایی خاصی در دسترس راننده و سرنشینهای خودرو قرار داده است. داخل کابین خودرو با بکارگیری از آخرین دستاوردهای مهندسی قابلیت تخت شدن صندلی های عقب را در جهت ایجاد فضای مناسب برای سرنشینان فراهم میکند.
جدول مقایسه پژو 2008، سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک
نام خودرو
|
نیسان جوک
|
سانگ یانگ تیوولی
|
پژو 2008
|
موتور
|
4 سیلندر 16 سوپاپ
|
4 سیلندر 16 سوپاپ
|
4 سیلندر 16 سوپاپ
|
حجم موتور
|
1598 سی سی
|
1597 سی سی
|
1598 سی سی
|
حداکثر قدرت
|
117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
|
128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
|
163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
|
حداکثر گشتاور
|
158 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
|
160 نیوتون متر در 4600 دور در دقیقه
|
240 نیوتون متر در 1400 دور در دقیقه
|
جعبه دنده
|
CVT Xtronic
|
6 دنده تیپ ترونیک
|
6 سرعته خودکار
|
شتاب صفر تا 100
|
11.5 ثانیه
|
12 ثانیه
|
9.5 ثانیه
|
حداکثر سرعت
|
171 کیلومتر در ساعت
|
175 کیلومتر در ساعت
|
196 کیلومتر در ساعت
|
وزن
|
1255 کیلوگرم
|
1300 کیلوگرم
|
1115 کیلوگرم
|
اندازه (میلی متر)
|
4135 طول – 1765 عرض – 1565 ارتفاع
|
4202 طول – 1798 عرض – 1590 ارتفاع
|
4159 طول – 1739 عرض- 1556 ارتفاع
|
فاصله بین دو محور
|
2530 میلیمتر
|
2600 میلیمتر
|
2538 میلیمتر
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
6 لیتر در هر صد کیلومتر
|
7.2 لیتر در هر صد کیلوکتر
|
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
|
حجم باک
|
46 لیتر
|
47 لیتر
|
50 لیتر
|
ترمز و پایداری
|
ABS – EBD – ESP - سیستم ترمز کمکی (BAS)
|
EBD - ABS - ترمز های دیسکی در محورهای عقب و جلو - سیستم فعال ضد واژگونی ARP -سیستم پایداری الکترونیکی ESP - کمک ترمز الکترونیکی HBA - سیستم کمک حرکت در سربالایی HSA – سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب گیری ASR – سیستم ضد هرزگردی TCS
|
ABS – ESP – EBA – HAC
|
کیسه هوا
|
کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پردهای
|
ایربگ راننده و سرنشین جلو - ایربگ های پرده ای - ایربگ های جانبی – مجموعاً 6 کیسه هوا در 10 نقطه مختلف - سیستم فعال شونده پشت سری ها در هنگام تصادف
|
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – جمعاً 6 کیسه هوا
|
سیستم صوتی
|
هندزفری بلوتوث - پخش موسیقی با بلوتوث و USB و AUX
|
سیستم پخش DVD و MP3 به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر
|
صفحه نمایش 7 اینچی – 6 بلندگو – بلوتوث
|
سایر تجهیزات
|
نسخه اسکایپک: سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS)- سامانه ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)- مانیتور و دوربین دنده عقب - صفحه نمایش چندمنظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظهای خودرو - سیستم تعلیق جلو (مک فرسون) و عقب (چند اتصالی) - فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم ارتفاع - کامپیوتر سفری - سیستم تهویه هوای اتوماتیک - کروز کنترل و محدودکننده سرعت - قابلیت نصب صندلی کودک (ISO Fix)- صندلیهای عقب با قابلیت تاشوندگی و پیکربندی ۶۰:۴۰ - سقف پانوراما - چراغهای روشن در روز LED- چراغهای LED عقب - آینههای جانبی دارای چراغ راهنما با قابلیت تنظیم برقی - سیستم تنظیم ارتفاع چراغهای جلو - چراغ بدرقه (Follow me) - رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ اسپورت
|
رینگ های 18 اینچی - سنسور عقب جهت پارک خودرو - دوربین دید عقب - شیشه های دودی ردیف عقب - شیشه های جلو ضد اشعه - شیشه ها برقی و مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع (سمت راننده) – فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - دی لایت چراغ های جلو و چراغ های عقب LED - تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - مدیریت برق باطری - آینه های کناری برقی تاشو - آینه جلو حساس به نور ECM - صندلی های ردیف جلو و عقب چرم-گرم کن صندلی های جلو – سیستم تهویه مطبوع دستی – کروز کنترل - برف پاکن های مجهز به سنسور باران و برف – شیشه های دودی درب های عقب – بال عقب – ورود بدون کلید Smart Key – فرمان برقی سه حالته
تیوولی از سوی رامک خودرو در دو تیپ Elite و Sport عرضه می شود: تیپ Elite سانروف و ریل سقفی دارد و تیپ Sport سانروف ندارد ولی سقف دو رنگ دارد و شیشه های دودی و بال عقب نیز دارد
|
فرمان برقی – تهویه مطبوع دوگانه – سنسور نور – چراغ مخصوص روز – آینه های جانبی تاشو برقی – سنسور پارک در عقب – دوربین دید عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – رینگ 16 اینچی آلومینیومی – کروز کنترل – سنسور باران
|
قیمت
|
142 میلیون تومان
|
120 میلیون تومان
|
123 میلیون تومان
|