سماواتی در اشاره به حل این مشکل افزود : کارخانجات تولیدی باید قیمت لاستیک های تولیدی را کاهش دهند تا خرید تولیدات داخلی با اقبال مشتریان مواجه شود . متاسفانه قیمت لاستیک های تولید داخلی به قدری افزایش یافته که مردم خرید تولیدات وارداتی را ترجیح می دهند .
وی اظهار داشت : لاستیک های تولیدی داخل کشور و وارداتی هردو از کیفیت و استاندارد لازم برخوردارند اما مسلمأ مشتریان به سمت خرید کالای ارزان تر گرایش خواهند داشت .
وی تصریح کرد : هم اکنون برخی از واردکنندگان اقدام به واردات لاستیک استوک می کنند و برای حل این مشکل باید اداره استاندارد و گمرک وارد عمل شوند .
رئیس اتحادیه تایر و روغن ترمز و فیلتر با اشاره به ورود کالاهای تقلبی چینی به بازار افزود : اکثر لاستیک های وارداتی به داخل بازار دارای استاندارد و کیفیت مناسبی است چرا که معمولأ نمونه لاستیکی که از گمرک ترخیص می شود مورد آزمایش قرار می گیرد تا مطابق با استاندارد باشد.
وی افزود :هم اکنون سازمان های ذی ربط در تعیین استاندارد کالاها سازمان استاندارد ، گمرک ، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت معدن و تجارت است .
وی در خصوص اینکه آیا تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین می کنند اظهار داشت : در حال حاضر در بازار داخل تمام سایزها و برندهای لاستیک وجود دارد به طوری که 40 درصد از تولیدات داخلی و 60 درصد باقی مانده وارداتی است بنابراین درصورتی که وارداتی صورت نگیرد بازار با کمبود لاستیک مواجه خواهد شد .
سماواتی در ادامه با اشاره به مالیات های کلان پرداختی توسط این صنف خاطر نشان کرد : متاسفانه اداره دارایی از واحدهای صنفی که شناخته شده هستند مالیات های زیادی دریافت می کند ضمن آن که بسیاری از واحدهای صنفی نشانی مشخصی ندارند بنابراین اداره مالیات نمی تواند نشانی از آن ها پیدا کند تا این واحدها مالیات تعیین شده را پرداخت کنند .
رئیس اتحادیه تایر و روغن ترمز و فیلتر در پایان تصریح کرد : برای حل تمامی مشکلات دولت باید مستقیم وارد عمل شود و کار واردات و تولیدات با نظر کارشناسانه اتحادیه صورت پذیرد اما متاسفانه دولت بدون نظر کارشناسی اتحادیه به کار خود در این زمینه ادامه می دهد .
منبع: خبرخودرو