همانند برخی از اندکی برندهای خودرویی، مینی سبک خاصی برای خود دست و پا کرده و همین باعث شده تا ارزش این برند به چیزی بالاتر از 5 میلیارد دلار آمریکا برسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، مینی اکنون در رده بندی برترین برندهای جهانی در رتبه 87 قرار گرفته، این رده بندی توسط موسسه Interbrand منتشر شده است. عدد دقیق ارزش مینی 5.11 میلیارد دلار است، عددی که آن را بالاتر از فراری با 4.87 میلیارد دلار قرار داده است.
این رده بندی ها بر اساس موفقیت مالی محصولات و خدمات یک برند تهیه شده اند، ولی همچنین نقش برند در تصمیم گیری مشتری و تاثیر آن در قیمت گذاری کمپانی نیز مد نظر قرار گرفته اند.
سباستین مکنسن، از مدیران ارشد مینی در این باره می گوید: "ما علاقه زیادی به زندگی، علایق و سلیقه های مردم داریم. ما می خواهیم کاری بیشتر از فقط ارسال پیام به دنیا انجام دهیم. ما همچنین می خواهیم به حرف جوانان گوش کرده و وارد زندگی آن ها شویم."
از نظر فروش، در هشت ماهه اول سال 2017، آمار فروش مینی در مقایسه با سال پیش با افزایش 3.1 درصدی به 230925 دستگاه رسیده است. پرچم دار این افزایش فروش بدون شک مینی کانتریمن و مینی کانورتیبل می باشند.
با ارزش فعلی برند مینی، آن ها در حال حاضر فقط 1 میلیارد دلار از ارزش برند لندروور عقب هستند. هنوز هم، غول های صنعت خودرو مانند تویوتا، مرسدس بنز و ب ام و همگی بالای 40 میلیارد دلار ارزش دارند و تویوتا با 50.29 میلیارد دلار، بین سامسونگ و فیس بوک رتبه دوم را در رده بندی کلی به خود اختصاص داده است.