رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با اشاره به اینکه هم اکنون 800 پیمانکار در تهران مشغول ارایه خدمات به آموزش و پرورش بعنوان کارفرما هستند ، گفت: از سال گذشته بحث ضابطه مندی و نظارت بر پیمانکاران توسط آموزش پرورش آغاز شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، کامیاب صدری اظهار داشت: در طرح الویت بندی پیمانکاران که طی بخشنامه ای به ادارات آموزش و پرورش مناطق ابلاغ شده است ،پیمانکاران باید نسبت به جلب رضایتمندی شرکت های تاکسیرانی، مدیریت مدرسه ، رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان مدرسه و همچنین کسب رضایتمندی کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان مستقر در سطح آموزش و پرورش منطقه اقدام نمایند.
وی گفت : همین برنامه باعث شد تا بتوانیم در سال 96 پیمانکارانی را که از نظر خدمت رسانی و توانمندی توانسته بودند رضایتمندی بیشتری را کسب کنند را انتخاب نماییم.
رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: همچنین کارگروه ماده 18، وظیفه نظارت و ارزشیابی بر مدیریت حمل و نقل ،برنامه ریزی برای تشویق و توسعه عملکرد بر سرویس مدارس ، نظارت بر نرخ های تعیین شده و نظارت بر تعیین سهم مدرسه ،منطقه و استان از سهم درآمدهای سرویس مدرسه را برعهده دارد .
صدری گفت : این کارگروه متشکل از 3 عضو اصلی دارای حق رای شامل انجمن اولیا و مربیان ، آموزش و پرورش و شهرداری تهران و 3 عضو بدون حق رای متشکل از پلیس راهور ، فرمانداری و نماینده مدیران مدارس است.
وی با بیان اینکه تاکنون 3 جلسه ازسوی اعضای کارگروه ماده 18 در سطح شهر تهران تشکیل شده است ادامه داد: مصوبات کارگروه باید توسط استاندار و یا فرمانداری به نهادهای زیر مجموعه که در بخش حمل و نقل دخیل هستند ابلاغ شود.
وی ادامه داد: مدارک پیمانکاران در کارگروه ماده18 منطقه مطرح و به وسیله اعضای کار گروه متشکل از معاون پشتیبانی،مسئول حقوقی، رییس حراست، مسئول ارزیابی و عملکرد ، کارشناس انجمن اولیا و مربیان و همچنین نماینده مدیران مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت عدم احراز و تایید از چرخه معرفی به مدارس حذف خواهند شد.
صدری گفت: همچنین در قرارداد منعقد شده با پیمانکاران تعهداتی در بحث بیمه و ضمانت های اجرایی لازم گرفته می شود که پس از تایید رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تایید کارشناس انجمن منطقه این قرارداد قابلیت اجرا خواهد داشت. در این قرارداد نرخ سرویس ،نوع خودرو و تعداد خودروها و مسیرهای رفت و برگشت ، وظایف راننده و تعهدات پیمانکاران مشخص شده است که خود یک اهرم نظارتی است.
رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه طی چندسال اخیر اطلاعات خودروهای شخصی بر سرویس های مدارس از جمله مشخصات راننده،شماره پلاک خودرو و مستند ات صلاحیت راننده، خودرو و پیمانکار به سازمان تاکسیرانی ارسال می شود افزود:در صورت عدم تایید سازمان تاکسیرانی برچسب نظارتی ارایه نمی شود و خودرویی که فاقد برچسب نظارتی باشد توسط پلیس راهور متوقف و جریمه خواهد شد و همچنین آموزش و پرورش در صورت اطلاع از تخلف راننده یا پیمانکار می تواند شخص مذکور را به مراجع قضایی معرفی کند.
صدری تصریح کرد: عدم دریافت برچسب نظارتی در یک صورت امکان پذیر است و آن هم توافق والدین و اعلام کتبی توسط چند اولیا به مدیر مدرسه و بر عهده گرفتن سرویس مدرسه توسط اولیای یکی از دانش آموزان برای حمل و نقل دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اطلاعات سرویس های مدارس را به سازمان تاکسیرانی ارایه و این اطلاعات وارد سامانه سپند سازمان تاکسیرانی می شود ، افزود: سرویس های مدارس شخصی پس از ورود اطلاعات به سامانه با ورود به طرح زوج و فرد جریمه نخواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه اعضای انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه به عنوان کارگروه ماده 18 مدرسه موظف اند بر خودروهایی سرویس مدرسه خود نظارت کنند، ادامه داد: از شوراهای انجمن های مرکزی مناطق نیز درخواست شده تا در سال جاری به مدارس مراجعه و بازدیدهایی را از سطح عملکرد انجمن های مدارس داشته باشند که یکی از این وظایف نظارت بر سرویس مدارس است.