چند ماه میشود که تولید خودرو در ایران از حالت رکود خارج شده و در مسیر صعود نیز قرار گرفته است و این موضوع میتواند تضمینی برای اشتغال و کاهش هزینههای تولید باشد، اما حالا مساله خودروسازان این است که محصولات تولیدیشان را چگونه بفروشند. داستان از این قرار است که در حال حاضر بسیاری از مشتریان توان خرید خودرو را از دست داده و برخی هم هنوز منتظر کاهش قیمتها هستند و از همین رو بازار بلاتکلیف مانده و خودروسازان به راحتی قبل نمیتوانند محصولات خود را بفروشند و تامین نقدینگی کنند. حال اگر قرار بر تداوم این داستان باشد، افزایش تولید (در کنار همه محاسن آن از جمله کاهش هزینههای سربار تولید)، به دغدغه خودروسازان نیز تبدیل خواهد شد، چه آنکه وقتی بخشی از مردم خرید خودرو را تحریم کنند، خودروهای تولیدی بهنوعی روی دست آنها (خودروسازان) میماند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان باید با تغییر روشهای فروش، امکان خرید خودرو را بیشتر فراهم بیاورند، اما خودروسازان نیز تاکید میکنند که بهدلیل محدودیت منابع مالی، دستشان برای این کار چندان باز نیست.
منبع: دنیای اقتصاد