شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اعلام کرد که تولید مدل جدید خودروی برقی نیسان لیف را آغاز کرده است که بدین ترتیب رسما با همتای آمریکایی این خودرو یعنی تسلا۳ به رقابت می پردازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که قصد دارد مدل جدید خودروی برقی تولیدی خود بنام نیسان لیف که توان رقابت با مدل تسلا ۳ را دارد، در ۲ اکتبر سال جاری میلادی در ژاپن عرضه کرده و در سایر نواحی جهان نیز پس از آغاز سال جدید میلادی وارد بازار کند.
این خودروساز ژاپنی با تولید این خودرو می خواست در پاسخ به منتقدان در بازارهای جهانی که عقیده دارند خودروهای برقی توان پیمایش مسافت های کوتاه را دارند و نمی توانند جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی شوند، ثابت کند که از این پس خودروهای برقی پرقدرت تری وارد بازار داغ این خودروها خواهند شد.
سازمان مدیریت محیط زیست ایالات متحده آمریکا بر آورد می کند که خودروی برقی نیسان قادر است بالغ بر ۱۵۰ مایل یا ۲۴۱ کیلومتر را به ازای هر بار شارژ کردن بپیماید که بدلیل باتری بزرگتر ۴۰ کیلوواتی آن در مقایسه با مدل قبلی آن که ۱۰۷ مایل را می پیمود، پیشرفت بسزایی کرده است.
هیروتو سایکاوا - مدیر ارشد اجرایی شرکت نیسان - در رویداد آغاز تولید این خودرو، عنوان کرد:" مدل بعدی خودروی برقی نیسان در سال آینده رونمایی و عرضه آن آغاز خواهد شد. این خودرو باتری بزرگتری ( ۶۰ کیلووات بر ساعت) خواهد داشت که توان پیمایش آن را به بیش از۳۰۰ مایل افزایش خواهد داد".
تحلیلگران و کارشناسان صنعت خودروسازی بر این باورند که در بازار به یک خودروی برقی با محدوده پیمایش بالغ بر ۲۵۰ مایل و قیمت ۳۰ هزار دلار نیاز است تا بتواند تغییر قابل ملاحظه ای در بازار تولید انبوه خودروهای برقی ایجاد کند. رقمی که بنظر می رسد نیسان لیف در سال آینده به آن می رسد.
نیسان همچنین اعلام کرده که قصد دارد سالانه حداقل تعداد ۹۰ هزار دستگاه از مدل لیف نیسان را به فروش برساند . مدیر ارشد اجرایی نیسان خاطر نشان می کند:" ما می خواهیم میزان فروش خود را از سال گذشته که ۴۷ هزار دستگاه بود، دوبرابر و یا حتی سه برابر کنیم".
قیمت این خودرو در ژاپن از ۳.۱۵ میلیون ین یا ۲۸.۹۹۲ دلار شروع می شود.
اولین نسل نیسان لیف، در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد و حدود ۱۱۷ کیلومتر با هر بار شارژ کامل، حرکت میکرد که در زمان خود، عدد قابل قبولی بود؛ اما در مقایسه با محصولات مدرنی مثل تسلا مدل S با دامنهی حرکتی بیش از ۴۲۵ کیلومتر، حرفی برای گفتن ندارد.
تا ژانویه ۲۰۱۷، این خودروساز ژاپنی ،۲۵۰ هزار دستگاه از مدل نیسان لیف را در سراسر جهان به فروش رساند که رقم خوبی برای یک خودروی برقی بشمار می رفت.
سایکاوا در ادامه افزود:" خودروهای تمام برقی دیگر یک نوآوری جاه طلبانه به حساب نمی آیند بلکه جزئی جداناپذیر از آینده صنعت خودرو شده اند".
مسئولیت نمایندگی نیسان در ایران بر عهده شرکت جهان نوین آریا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و شرایط فروش محصولات نیسان اینجا کلیک کنید.