این خودروها برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت به 7.9 ثانیه زمان نیاز دارند. با این وجود 4 ثانیه از رقیب ژاپنی خود یعنی هوندا CR-V 2017 کندتر و حدود 0.5 ثانیه از مزدا CX-5 گرند تورینگ مزدا 2017 سریعتر ظاهر شده است.
نسخههای محدود با قابلیت محرک تمام چرخ توسانهای نارنجی 2017 با موتورهای 1.6 لیتری توربو و 4 سیلندر شما را کاملا تحت تاثیر قرار میدهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران، این خودروهای جدیدی به گونهای طراحی شده که از توسانهای جدید هیوندایی یک کراسوور کاربردی چند منظوره میسازد. خودرویی که مناسب فضای شهری و حرکت در مناطق سختتر است. این کراساوور شاید نتواند همپای سوبارو اوتبک نمره و امتیاز کسب کند اما بسیار سرزنده و مفرح ظاهر شده و استارت تهاجمی خوبی از خود به نمایش میگذارد.
البته نمیتوان در تست این خودرو با نظرات تیم کارشناسی مانند "قدرت متوسط و پذیرفته شده" مخالفت کرد، اما باید گفت اکثر مشتریان این خودرو را بسیار مناسب و تا حدی خستهکننده عنوان کردهاند.
این خودروها برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت به 7.9 ثانیه زمان نیاز دارند. این زمان برای موتوری در این اندازه و حجم بیش از حد نجیبانه به نظر میرسد. با این وجود 4 ثانیه از رقیب ژاپنی خود یعنی هوندا CR-V آلویلدرایو 2017 که قدرتش را از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهارسیلندر می گیرد، کندتر است. از دیگر سو توسانهای 2017 حدود 0.5 ثانیه از مزدا CX-5 گرند تورینگ مزدا 2017 با موتور 2.5 لیتری غیرتوربو سریعتر ظاهر شده است.
از خبرهای جالبی که میتوان به علاقهمندان توسان داد این است که سامانه انتقال قدرت 7 سرعته و دو کلاچه خودرو به خوبی کار میکند که البته با افزایش مصرف سوخت در خودرو مواجه خواهیم شد. قدرت تولید شده از موتور نیز به چرخهای جلو منتقل خواهد شد.
اما درون خودرو برایتان جذابتر خواهد بود. پنل درها و مواد استفاده شده در داخل خودرو از جنس بهتری ساخته شدهاند. این مواد با کیفیت روی دکمهها نیز دیده میشوند که احتمالا کیفیت کار با آنها را افزایش خواهد داد.
در بخش ایمنی خودرو، هیوندای طیف وسیعی از گزینهها از جمله سیستم نگهدارنده بین خطوط، سامانه شناسایی نقطه کور، هشدار دهنده ترافیک، سیستم کمکی برای تغییر مسیر بین خطوط، حسگرهای جدید پارک خودرو و ترمزهای اضطراری خودکار را برای توسان ۲۰۱۷ درنظر گرفته است.