احتمال دارد این خودرو که به صورت پارک شده و بدون پوشش دیده شده است با هاچ بک پنج در استاندارد آن اشتباه گرفته شود.
اما با کمی دقت در این خودرو می توان دریافت که این خودروساز کره ای با جدیت روی ارتقای آن کار کرده است. به نظر می رسد این i30 به جز رینگ های پنج پره اسپرت، ارتفاعی کم تر از مدل نرمال آن دارد و از لوله اگزوزهای گرد دوگانه متفاوتی بهره می برد.
به نظر می رسد هیوندای موتوری قدرتمندتر از 1.6 لیتری CRDi دیزلی با قدرت 126 اسب بخار کنونی را زیر کاپوت این خودرو تعبیه کرده است. به نظر می رسد این مدل جدید GT نامیده شده و به نسخه ای توربوشارژ از موتور 1.6 لیتری بنزینی به کار رفته در خط تولید کنونی i30 مجهز شود.
با تصور آن که i30 GT از موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت کم تر بهره می برد گمان می رود شتاب صفر تا صد آن مشابه ولوستر توربو و 8.4 ثانیه و بیشینه سرعت آن 209 کیلومتر بر ساعت باشد.