سی سال از عرضه F – 40 مجهز به موتور توربوشارژ دوقلو توسط فراری می گذرد. حالا پس از سه دهه و در روز تولید این ابر خودرو بد نیست که نگاهی دوباره به آن داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، علیرغم بسیاری از محصولات فراری که در نبردهایی مثل لومان، مونزا و اسپا شرکت می کردند، F – 40 بیشتر در رالی های کلاس B مشغول بود. در آن سال ها فراری در تولید 308 GTB با میشلتو و شرکت های خصوصی دیگر همکار بود. پس از آن فراری اقدام به تولید 288 GTO کرد.
پیش از آن که کار تولید 288 به پایان برسد مسابقات کلاس B به دلیل تعداد بالای مصدومین و کشته شدگان لغو گردید. در این مدت پروژه 288 به خوبی پیش می رفت و پنج نمونه آزمایشی از آن نیز تولید شده بود که به یکباره این مسابقات تعطیل شد. انزو فراری که در آن سال ها اواخر دهه هشتم زندگیش را پشت سر می گذاشت از این روند راضی نبود و دستور تولید نسخه جاده ای 288 GTO Evoluzione را با تمرکز بر موتورهای V8 توربوشارژ صادر کرد.
F – 40 که از میان خاکستر پروژه متوقف شده 288 تولید شده بود به ابرخودرویی قدرتمند تبدیل گردید. این خودرو دارای یک موتور 2.9 لیتری توربوشارژ دوقلوی V8 به توان 478 اسب بخار و گشتاور 424 پوند فوت بود که نیروی تولیدیش را از طریق یک جعبه دنده دستی پنج سرعته به محور عقب منتقل می کرد.