اکنون این پلتفرم در طیف جدید مدل های مینی به کار می رود.
به طور کلی هشت مدل جدید مینی با این پلتفرم عرضه خواهند شد و ب ام و نیز تصمیم دارد طی چند سال آینده شش مدل خود را بر اساس این پلتفرم بسازد. تمام مدل هایی که بر اساس پلتفرم UKL1 ساخته می شوند دیفرانسیل جلو بوده و با موتورهای توربوشارژ سه سیلندر عرضه می شوند.
اولین مدل ب ام و که از پلتفرم UKL1 بهره می برد چند منظوره کامپکت سری 2 اکتیو تورر است که به تازگی معرفی شده است. سال آینده نسخه هفت سرنشینه این خودرو عرضه خواهد شد. پس از آن بی ام و در پی گسترش مدل های کراس اوور و شاسی بلند کامپکت خود با X1 جدید و X2 کوپه کراس اوور است که با ساختار چهار چرخ فعال xDrive نیز موجود خواهند بود.
قرار است در سال 2017 یک روداستر بی ام و Z2 کوچک به همراه جایگزینی برای هاچ بک سری 1 کنونی نیز معرفی شود. تغییر ساختار از دیفرانسیل عقب به دیفرانسیل جلو تغییر مهمی برای طرفداران بی ام و خواهد بود اما این برند معتقد است اکثر رانندگان متوجه این دگرگونی نخواهد شد.