مشاور خودرویی وزیر صنعت ، معدن و تجارت از طراحی و آماده سازی خط تولید پلت فرم ملی SP100 در گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت : تا پایان امسال 4 مدل خودرو بر روی پلت فرم ملی سایپا تولید و به بازار عرضه می شود.
سعید مدنی مهمترین اقدام خودروسازان در سال 96 را تلاش در جهت توسعه محصول و عرضه محصولات جدید اعلام کرد و افزود : توسعه محصول باید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در سال جاری گفت : با توجه به وعده دولت برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال 96 ، بی شک در سال جاری به لحاظ تیراژ تولید ، شرایط خوبی را در صنعت خودرو شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت : قطعا در سال جاری ، محصولات جدیدی در قالب همکاری های اخیر خودرویی وارد بازار خودرو کشور خواهد شد. بر این اساس بخشی از محصولات مشترک ایران خودرو و پژو و همچنین محصولاتی بر مبنای طراحی پلت فرم ملی سایپا تا پایان امسال وارد بازار می شوند.
وی تاکید کرد : بی شک امسال نسبت به سالهای گذشته ضمن رشد تیراژ ، شاهد تنوع بهتری در محصولات جدید خودرویی خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد : در صورتی که جریان تولید با مشکل و موانع خاصی مواجه نشود قطعا برنامه تولید سال 96 محقق خواهد شد.
وی در ادامه با توجه به طرح برخی مباحثی در خصوص تاثیر حادثه ای اخیر در یکی از شرکتهای بزرگ تامین کننده خودروسازان بر جریان تولید شرکتها گفت : در جلسانی که وزیر صنعت و معدن با مدیران شرکتهای خودروساز و قطعه ساز داشتند، تدابیری انددشیده شده تا بواسطه وقفه ای که احتمالا در تامین برخی از قطعات ظرف یکی دو هفته ای ایجاد خواهد شد ، این مساله در دراز مدت بر روی تولید خودروسازان تاثیری نگذارد هر چند پیش بینی می شود تا بازگشت به شرایط عادی، چند روزی شاهد نوساناتی در تولید شرکتها باشیم.
مشاور خودرویی وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء کیفی خودروها اظهار داشت : در راستای دستیابی به رشد کیفی خودروها قطعا امروز تولید محصولات بسیار قدیمی دیگر توجیه سرمایه گذاری ندارد ضمن اینکه مردم نیز حاضر به خرید خودروهایی قدیمی نیستند از این رو باید توسعه محصول در صنعت خودرو ایران اتفاق بیفتد.
مدنی گفت : باید تولید خودروهای قدیمی متوقف شده و خودروهایی جدید به گردونه تولید وارد شوند بی شک با ورود این خودروها به جریان تولید ، از حساسیت مشتریان داخلی نیز کاسته خواهد شد.
وی افزود : امروز با توجه به مدل و غالب های قدیمی برخی از خودروها هر گونه سرمایه گذاری برای ارتقاء کیفی این خودروها ،عملا اقتصادی نخواهد بود از این رو باید به تدریج خودروهای قدیمی به خصوص نسل پژو و پراید از رده خارج شوند.
وی اظهار داشت : امروز در داخل کشور می توان خودروهایی در رنج قیمت 30 تا 40 میلیون را با همکاری شرکای خارجی و بر روی پلت فرم های داخلی تولید کرد که دارای کلیه آپشن ها باشد مانند خودروی 100 درصد داخلی کوئیک که در شرکت سایپا رونمایی گردید .
منبع: خبرخودرو