اوایل سال جاری اعلام شد که هنوز تصمیم نهایی برای نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو اتخاذ نشده است.
به گفته Trevor Mann، مدیر اجرایی میتسوبیشی، پاجرو بخشی از DNA اصلی این خودروساز است و همچنان در بازار عرضه خواهد شد.
Mann طی مصاحبه ای به رسانه ها اعلام کرد که چالش نوسازی میتشوبیشی پاجرو برای نسل بعدی نیسان پاترول نیز وجود دارد. شایعه شده است که هر دوی این خودروها از پلتفرمی مشترک بهره خواهند برد. نیسان در ماه اکتبر 2016 سی و چهار درصد از سهام میتسوبیشی را خرید و با توجه به این امر می توان در انتظار محصولاتی مشترک از این دو خودروساز برای خط تولید جهانی بود.
Mann با ابراز نگرانی در مورد شاسی بلندهای آفرود بزرگ اظهار داشت که نیاز به گشتاور بالا در این خودروها استفاده از موتورهای توربو دیزل قدیمی یا بنزینی بزرگ را ضروری می سازد. این موتورها با قوانین آلایندگی سخت گیرانه منطبق نمی شوند و در نتیجه تنها راه کار در این مورد، کاهش وزن و استفاده از نیرومحرکه های برقی است. Mann گفت: "باید نیرومحرکه هایی بسیار مقرون به صرفه برای این خودروها داشت و شاید نسخه ای شارژی برای آن ها مناسب باشد."
نیرومحرکه های تمام برقی گشتاور بالایی خواهند داشت اما با توجه به ماهیت خودروهای آفرود و مکان و نحوه استفاده از آن ها بهره گیری از باطری منطقی به نظر نمی رسد. اینجا است که ساختار شارژی به میان می آید و احتمال می رود نسل بعدی پاجرو حداقل یکی از این نسخه ها را داشته باشد. زمان عرضه این مدل اصلاح شده هنوز مشخص نیست اما حداقل می دانیم که ساخت آن در دستور کار قرار دارد.
منبع: خبرخودرو