سرهنگ تیمور حسینی افزود : آسیب و آزارحاصل از 3 تخلف عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده رو و عبور از محل های ممنوع به جامعه بازمی گردد و چهارمین تخلف یعنی عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز برای سلامتی خود موتورسوار مشکل ایجاد می کند؛در این خصوص تلاش کرده ایم در طول این مدت هم کارهای سلبی در این زمینه انجام شود هم کارهای آموزشی و ایجابی و حتما هر دو این اقدامات باید به صورت همزمان انجام گیرد ،تنها با تذکر ارشادی و آموزش نمی توان به اهداف مورد نظر رسید همچنین فقط کار سلبی و پلیسی کردن نیز نتیجه مطلوب نخواهد داشت مع الوصف توامان این دو اقدام در حال انجام است.
وی در رابطه با بازخوردها و دستاوردهای طرح مورد بحث بیان داشت : در حال حاضر در خوش بینانه ترین حالت بین 45 تا 50 درصد ازموتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند که این آمار نسبت به گذشته رضایت بخش می باشد اما سطح مطلوب مورد نظر ما استفاده 80 درصدی از کلاه ایمنی است که تا این سطح فاصله فراوان داریم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه اظهار کرد :دستاورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد بحث عدم حرکت موتورسیکلت ها در خطوط ویژه است که دراین امر نیز پیشرفت های خوبی نسبت به گذشته داشته ایم اما این مورد هم در همه خطوط رضایت بخش نیست، مثلا در طول خیابان مولوی اصلا وضعیت خوبی وجود ندارد ولی در سایر خطوط مثل خط یک بی.آر.تی آزادی _انقلاب، دماوند وطول بزرگراه های چمران ،رسالت همراه با همکاری موتورسوارها که قابل تقدیر است وضعیت را کنترل کرده ایم و شرایط نسبتا خوبی را شاهد هستیم.
سرهنگ تیمور حسینی در خصوص آلایندگی موتورسیکلت ها و برخورد قانونی پلیس راهنمایی و رانندگی با این مسئله تصرح کرد : یک موتوسیکلت صفر کیلومتر و جدید 6 برابر یک خودرو یورو 2 آلایندگی دارد و این امر مرتبط با داشتن معاینه فنی خودرو نمی باشد .در بحث شماره گذاری نیز در خصوص هروسیله نقلیه ای که مدارک لازم به صورت تکمیل ارائه شود موظف به شماره گذاری هستیم ، از جمله این مدارک تاییدیه سازمان استاندارد است و پلیس نمی تواند به صورت سلیقه ای به دلیل آلایندگی و مسائل دیگر از پلاک گذاری خودرو جلوگیری به عمل آورد و در کل بحث آلایندگی موتورسیکلت ها و معاینه فنی آن ها نیاز به توجه وتصمیمات خاص دارد.
وی درادامه گفت : در حال حاضر برای رفع مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها بحث برقی کردن موتورسیکلت ها نیزمطرح است که نیازمند بحث های کارشناسی فراوان در این زمینه هستیم ؛در کل موضوع ساماندهی موتورسیکلت ها در پایتخت مسئله ای است که باید به صورتی بنیادی و ریشه ای درمورد آن تصمیم گیری شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درپایان در خصوص شروع سال تحصیلی نیز بیان داشت : پلیس راهنمایی و رانندگی در آغاز مهرماه به مانند هر سال با به کارگیری تمام توان و پتانسیل خود امر کنترل و نظارت بر مقوله ترافیک را انجام خواهد داد و مطابق هر سال نیز از 15 شهریور ماه لغایت 20 مهر ماه ممنوعیت انجام عملیات های عمرانی نیز اعمال خواهد شد ،درخصوص تردد دانش آموزان نیزامیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده توسط نهادهای مرتبط از روز اول شروع مدارس، سرویس مدارس کارکردی شایسته داشته باشد تا والدین نگرانی بابت چگونگی ایاب و ذهاب فرزندان خود نداشته باشند.
منبع: خبرخودرو