یک فعال در صنعت قطعه سازی گفت: متاسفانه واردات قطعات قاچاق چینی ضرر و زیان بسیاری به صنعت قطعه سازی داخلی وارد نموده است.
علی اکبر جوان روح افزود: تشخیص سلامت قطعات وارداتی و قاچاقی یا اصل بودن آنها توسط عموم مردم به راحتی امکانپذیر نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: دارا بودن برگ سبز گمرکی ملاک اصل بودن قطعات وارداتی نیست چرا که برخی از قطعات قاچاقی نیز دارای این برگ گمرکی هستند در حالی که از سطح کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دارایی، گمرک و سایر ارگان های ذیربط بایستی به دنبال راهکاری برای رفع معضل واردات قطعات قاچاق به کشور باشند و راهی برای تشخیص قطعات اصلی از تقلبی توسط عموم مردم ارائه نمایند.
وی اذعان داشت: صنعت قطعه سازی داخلی با موانع و مشکلات بسیاری مواجه است و ورود قطعات قاچاق به معضلی برای این صنعت تبدیل شده لذا تنها راه رهایی از آن اعمال سیاست های بازدارنده از سوی مسئولین است چرا که با ادامه این روند صنعت قطعه سازی داخلی هیچگونه پیشرفتی نخواهد داشت و سرانجام آن نابودی خواهد بود.
جوان روح خاطرنشان کرد: با ملاک قرار دادن قیمت نهایی قطعات نمی توان به اصل یا تقلبی بودن قطعه وارداتی پی برد.
وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم مسئولین ذیربط برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به قطعه سازان داخلی به دنبال چاره ای باشند و مانع ورود این قطعات به کشور شوند.
منبع: خبرخودرو