منطقه خراسان، بیان کرد: در نقاط مختلف دنیا معمولا قیمت خودرو با درآمد مردم سنخیت داشته و مردم میتوانند با توجه به درآمد خود خودرویی با کیفیت و ایمنی لازم داشته باشد.
وی ادامه داد: اما صنعت خودرو در کشور ما نسبت به قدمت 50 سالهای که دارد به توسعه یافتگی لازم نرسیده و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
شرکاء اظهار کرد: بهرهوری عوامل تولید و کیفیت خودروی تحویلی از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژهای داشت. کیفیت خودرو با توجه به قدمت این صنعت در کشور باید به رشد و تکاملی بیش از این دست مییافت، اما به دلیل دولتی و شبهه دولتی بودن صنعت خودرو، این اتفاق رخ نداد.
رئیس انجمن ماشینسازی خراسان رضوی ادامه داد: اگر اجازه داده میشد که صنعت خودرو به صورت صد درصد خصوصی فعالیت کند و مشوقهای بیشتری برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود، حالا پس از 50 سال به جایگاهی که باید، دست مییافتیم.
شرکاء در خصوص واردات خودرو اظهار کرد: تا کی میتوانیم دروازههای مملکت را ببندیم تا یک صنعت رشد کند؟ یا باید انتظار مردم از خودروسازها برآورده شود و دولت به صنعت خودرو کمک کند و یا به مردم اجازه حق انتخاب داده شود تا بین تولید داخل و خارج انتخاب کنند.
وی بیان کرد: اگر با سیاستگذاری درستی در مسیر صنعت خودرو پیش میرفتیم حالا رقیب کشورهای بزرگ تولیدکننده خودرو بودیم اما هماهنگی و برنامهریزی لازم در این زمینه وجود نداشت و با استراتژی علمی حرکت نکردیم.
منبع: ایسنا