برندهای ابرخودروی فولکس واگن به دلیل صرفهجویی شرکت مادر آنها در هزینههای حضور در نمایشگاههای خودرو به منظور تامین هزینههای رسوایی آلایندگی دیزلی، هفته آینده در نمایشگاه خودروی پاریس حضور نخواهند یافت.
یک سال پس از اینکه فولکس واگن اقرار کرد از نرمافزار غیرقانونی برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی استفاده کرده است. این گروه خودروسازی به منظور تامین مالی تغییر استراتژیک در کسبوکار خود و پوشش میلیاردها یورو جریمه و خسارت مربوط به این رسوایی، هزینهها در همه برندهای گروه را کاهش میدهد.
در همین راستا بنتلی که یکی از برندهای لوکس فولکس واگن است، اعلام کرد در نمایشگاه خودروی پاریس که روزهای ۲۹ و ۳۰ سپتامبر برگزار میشود شرکت نمیکند و در عوض به رویدادهای کوچکتری متمرکز میشود که در آنها میتواند مستقیما به جلب خریداران بپردازد.
لامبورگینی هم اعلام کرد استراتژی مربوط به حضور در نمایشگاههای خودرو از جمله انتخاب مکانهایی که این برند ایتالیایی مایل است در آنها حضور داشته باشد را بازبینی میکند.
هزینههای حضور در نمایشگاههای خودرو برای برندها به ویژه نامهای لوکسی که تلاش میکنند درخشش بیشتری از رقیبانشان داشته باشند به میلیونها یورو بالغ میشود.
براساس گزارش رویترز، سایر خودروسازانی که در نمایشگاه امسال پاریس حاضر نخواهند شد شامل فورت، ولوو و استون مارتین هستند.
خودروسازان علاوه بر کاهش هزینههای حضور در غرفههای نمایشگاه، بهطور فزاینده به جلب خریداران از طریق وبلاگها و رویدادهای اینترنتی میپردازند.
لامبورگینی اعلام کرده است دنیا مدام در حال تغییر است و این شرکت به عنوان یک برند ابر خودروی اسپورت لوکس در سطح بینالمللی در یک بازار روبه رشد فعالیت میکند و چنین تغییراتی را هدف گرفته است.
منبع: ایسنا