شاکری افزود : معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بر اساس مصوبه پنج ساله شورای شهر تهران مذاکرات خود را با تولید کننده های داخلی و خارجی آغاز کرده است و زمان ورود این تاکسی ها به ناوگان تاکسیرانی تا پایان سال 93 پیش بینی شده است .
وی در راستای مزایای ورود این تاکسی ها به ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت : با توجه به این که یکی از علل مهم آلودگی محیط زیست می تواند وجود تاکسی ها با سوخت های فسیلی باشد ورود این تاکسی ها به ناوگان تاکسیرانی می تواند تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشد .
وی در تکمیل گفته های خود تصریح کرد : از بزرگترین مزایای تاکسی های هیبریدی می توان به عدم استفاده سوخت های فسیلی در آن اشاره کرد که علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی محیط زیست می تواند در ذخیره سازی سوخت های فسیلی نیز بسیار موثر باشد .
عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران ضمن اشاره به دیگر مزایای تاکسی های هیبریدی بیان داشت : این تاکسی ها علاوه بر استهلاک اندک ، به سبب سرعت کنترل شده تاثیر بسیار زیادی نیز در کاهش تلفاتی که مسبب آن سرعت زیاد خودرو است خواهد داشت .
شاکری در راستای استقبال ناوگان تاکسیرانی از ورود این تاکسی ها به ناوگان افزود : اگر هزینه این تاکسی ها در حدی باشد که خرید آن برای ناوگان مشکل باشد مسلما استقبال نخواهد شد اما طبق پیشنهادات دولت و سازمان شهرداری قرار بر این است که هزینه سوخت مصرفی که با استفاده از این خودروها ذخیره خواهد شد به صورت یارانه جهت کمک به ناوگان پرداخت گردد .
وی ارگان های دخیل در این امر را وزارت کشور ، وزارت نفت ، سازمان شهرداری و سازمان محیط زیست اعلام کرد ضمن آن که سازمان شهرداری را به عنوان مجری این طرح معرفی کرد و افزود: معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران در حال مذاکره با تولید کننده های داخلی و خارجی است .
وی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : بعضی از تولیدکنندگان داخلی آمادگی خود را به جهت تولید این تاکسی ها عنوان کرده اند در این زمینه باید انتقال دانش فنی و تکنولوژی صورت پذیرد اما می توان گفت : تا دو سال آینده در جهت تولید این نوع تاکسی ها خود کفایی وجود خواهد داشت .
منبع: خبرخودرو