کیا به ساخت نسخه ای سریع تر و با نشان GT از شاسی بلند اسپرتیج و حداقل یک هاچ بک جدید فکر می کند.
مدیر توسعه عملکرد کیا و هیوندای، Albert Biermann این هفته به رسانه ها اعلام کرد که این خودروساز در پی افزودن مدل های عملکرد بالا برای اکثر مدل های اصلی خود است.
وی اظهار داشت این خودروها به تکنولوژی های گرانی همچون دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز نخواهند شد.
مدل های GT کیا برخلاف بخش N هیوندای به برنامه های ورزشی جدی اختصاص نمی یابند. این مدل ها سریع تر و چابک تر از همتاهای صلی خود خواهند بود.
در حالی که این خودروساز کره ای در پی توسعه طبف مدل های عملکرد بالای خود است،Biermann اظهار داشت در انتظار افزودن نسخه ای بهتر از اسپرتیج به خط تولید این برند است.
وی در این مورد گفت: "نسخه ای GT بسیار جالب توجه است و به نظر من ارائه چنین مدلی اشتباه نخواهد بود."
در حالی که هیچ تاییدیه ای مبنی بر تولید اسپرتیج GT منتشر نشده، اما یک شاسی بلند عملکرد بالا می تواند گام منطقی بعدی برای این خودروساز باشد که اکنون هاچ بک Pro_cee’d GT و سدان اسپرت اوپتما GT را عرضه کرده است.
گفته می شود این خودروساز تصمیم دارد سال آینده حداقل یک مدل ارتقا یافته را معرفی کند که احتمالا سدان اسپرت دیفرانسیل عقب کیا GT خواهد بود که اخیرا در حال تست دیده شده یا نسخه ای تولیدی از GT استینگر کوپه مدل 2014.
اگر اسپرتیج GT به تولید برسد می تواند از موتور توربوشارژ 2.0 لیتری بنزینی ارائه شده در اوپتیما GT بهره ببرد که در این خودرو قدرت 180 کیلووات و گشتاور 350 نیوتون متر تولید می کند.
Biermann هم چنین اعلام کرده که به یک مدل GT سبک تر و کوچک تر نیز فکر می کند.
گمان می رود این هاچ بک کوچک از موتور 1.0 لیتری سه سیلندر توربوی این خودروساز بهره ببرد که اکنون در کیا cee’d در انگلستان عرضه می شود.
به نظر می رسد این مدل بر اساس نسل بعدی کیا پیکانتو ساخته شده و رقیبی برای رنو تواینگو GT و فولکس واگن آپ TSI شود.