گروه خودروسازی پژوسیتروئن اعلام کرد که علی رغم استقبال مناسب بازار از محصولاتش در اروپا، رکود بازار چین باعث کاهش نسبی فروشش در نیمه نخست سال جاری شد.
گروه فولکس واگن از فروش 1546889 دستگاه از محصولاتش و افت 0.2 درصدی در شش ماهه نخست سال خبر داد.
این در حالی است که رقیب هم وطن آن رنو 13% بیشتر از سال گذشته محصولاتش را روانه بازار کرد. البته بایستی گفت که شماره گذاری محصولات پژو، سیتروئن و DS در این مدت در اروپا جهشی 7.4 درصدی را تحربه کرد.
از مهم ترین عوامل افت فروش محصولات پژو سیتروئن در چین تقاضای بالا برای خودروهای شاسی بلند در این کشور است که البته این خودروساز فرانسوی حضور چندان فعالی در آن ندارد.
با این حال شرکت فوق وعده داده که با عرضه پنج شاسی بلند خرید ظرف مدت دو سال آینده این روند را تغییر دهد. علاوه بر این پژو اعلام کرده که سال 2020 دست کم 18 محصول جدید را در چین عرضه خواهد کرد و تا قبل از پایان سال 2016 نسخه های به روز رسانی شده سدان 308 و شاسی بلند 3008 که دو تا از سه خودروی پر فروش در منطقه هستند را روانه بازار می کند.
از سویی این گروه به گشایش بازار ایران نیز بسیار خوش بین است و به دنبال انجام سرمایه گذاری های بیشتر در کنار خودروسازان ایرانی می باشد.
منبع: خبرخودرو