هر دو شرکت درگیر مسئله تقلب در میزان مصرف سوخت محصولاتشان به دنبال پرداخت غرامت به مشتریان هستند.
طبق اعلام روزنامه ژاپنی Nikkei میتسوبیشی برنامه جدیدی را برای پرداخت غرامت به مشتریانی که محصولات خاصی از آن را با قیمت بالاتر و به بهانه مصرف سوخت پایین خریداری کرده اند ارائه نموده است.
از آن جایی که این رسوایی برخی خودروهای نیسان را نیز در بر می گیرد، این شرکت تجاری هم مجبور شده بخشی از غرامت های پرداختی را بر عهده بگیرد. در حال حاضر تعداد 625 هزار دستگاه ازخودروهای کوچک این دو خودروساز در ژاپن به فروش رسیده که اطلاعات مربوط به میزان مصرفشان به صورت نادرستی اعلام کرده است. هنوز به دلیل آن که مدت اندکی از افشای این فراخوان گذشته، اطلاعات و جزئیات دقیقی در مورد میزان آثار سوء آن بر فروش میتسوبیشی در دسترس نیست اما فروش این شرکت در ماه آوریل با حدود 45% کاهش به 1477 دستگاه رسید.
البته جدا از هزینه غرامت ها میتسوبیشی بایستی خود را آماده پرداخت جریمه های دولتی کند. در کنار این ارزش سهام شرکت 3 میلیارد دلار کاهش یافت و این شررکت را در بحرانی بی سابقه فرو برد.