«خبرماشین» - در حالی که در چند روز اخیر مسئولان شرکت بیمه مرکزی بر اهمیت دریافت الحاقیه تاکید می کنند، اما شهروندان برای دریافت آن با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
یکی از شهروندان که جهت دریافت الحاقیه به بیمه رازی مراجعه کرده به خبرنگار ما گفت: روز گذشته ابتدا به یکی از نمایندگان این شرکت در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کردم، اما مسئول نمایندگی از صدور الحاقیه خودداری و گفت: حتما باید به شعبه صادر کننده یا شعب اصلی مراجعه کنید. وی ادامه داد: علی رغم صدور الحاقیه در روز گذشته، برگه الحاقیه را تحویل نداده و مجبور شدم مجددا امروز مراجعه و شخصا از میان تعداد زیادی برگه آن را پیدا کنم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، اکثر مراجعین از سوی نمایندگی ها به شعب اصلی فرستاده شده و همین موضوع باعث ازدیاد جمعیت و طولانی شدن صف ها شده است. این در حالی است که معاون بیمه مرکزی بر لزوم صدور الحاقیه بیمه هر یک از شرکتها در کلیه دفاتر آن تاکید کرده است.
روز گذشته و با افزایش 33میلیون تومانی دیه در نخستین روز از ماه رجب بهعنوان یکی از ماههای حرام، رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت دریافت فوری این الحاقیه گفت: «بیمه مرکزی به همه شرکتهای بیمه اعلام و تاکید کرده است که باید این الحاقیه را در هر یک از دفاتر و شعب خود در سراسر کشور صادر کنند. اگر شرکتی افراد را ملزم به مراجعه به یک دفتر خاص کرد تخلف کرده و از شهروندان میخواهیم این موضوع را از طریق شماره 22050001به ما گزارش کنند.» اما تماسهای شهروندان با همشهری و بررسی خبرنگار ما نشان میدهد همچنان برخی شرکتهای بیمه اصرار دارند شهروندان این الحاقیه را در همان دفتر صادرکننده دریافت کنند. کارمند یکی از دفاتر بیمه در اینباره به خبرنگار ما گفت: «بخشی از این موضوع متوجه مردم است که در زمان اعلام شده برای دریافت این الحاقیه اقدام نمیکنند.
در نتیجه چند روز خاص ترافیک تقاضا برای صدور الحاقیه ایجاد میشود. دفاتر بیمه برای پاسخ به این تقاضاها هم با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و هم بهدلیل حجم بالای تقاضا دسترسیشان به سایت صدور با مشکل مواجه میشود. از طرفی سود نهایی برای صدور این الحاقیه قابل توجه نیست. برای همین ممکن است برخی از آنها و برای خلاصی از این مشکلات به شهروندان بگویند حتما باید به همان دفتر صادرکننده مراجعه کنند.» مسئولان بیمه مرکزی بر غیرقانونی بودن این موضوع تاکید کردهاند. واحد شکایات بیمه مرکزی هم با شماره ۲-۲۶۲۱۴۸۴۰ نیز آماده دریافت گزارشهای مردمی است.