اشکودا تصمیم دارد در راستای تحکیم حضور خود در چین و افزایش دو برابری فروش مبلغ 2 میلیارد یوروی دیگر را در برزگترین بازار خودروی جهان سرمایه گذاری کند.
این خوروساز اهل جمهوری چک می کوشد تا با تکیه بر چین به عنوان بزرگترین بازار جهان، فروش خود را افزایش دهد. لذا این شرکت با هدف حفظ رشد خود برنامه ای 2 میلیارد یورویی را برای سرمایه گذاری و توسعه محصولات و فناوری های جدیدش در این کشور را در دستور کار قرار داده است. اشکودا در این سرمایه گذاری با سائیک که شریک تجاری فولکس واگن در چین است همکاری می کند و تفاهم نامه همکاری را با آن به امضا رسانده است.
برنارد مایر، مدیر اشکودا، گفت: از زمان ورود به بازار در نه سال پیش، اشکودا موفق به توسعه مثبتی در بازار خودروی چین شده است. این برند که به تازگی خودروی مفهومی Vision S را در نمایشگاه پکن معرفی کرده به دنبال ورودی قدرتمند به بازار شاسی بلندهای این کشور می باشد. اشکودا تولید خود در چین را از اواسط سال 2007 آغاز کرد و در سال 2015 موفق به فروش 281700 دستگاه از محصولاتش در این کشور شد که حدود یک چهارم از فروش کلیش را به خود اختصاص می دهد.