در شرایطی که خودروسازان هر لحظه محصولاتشان را بیشتر به امکانات و فناوری های پیشرفته مجهز می کنند، مشتریان بیشتری از مشکلات فنی وسایل نقلیه شان گله می کنند.
نتایج مطالعات موسسه J.D power نشان می دهد افزایش استفاده از فناوری های جدید مشکلات خاص خود را به دنبال داشته و بیشتر از پیش باعث شکایت مشتریان شده است.
دراین میان بیشترین نارضایتی مردم از سامانه های سرگرمی اطلاعاتی، ناوبری و ارتباطی گزارش شده که حدود 20% از موارد را به خود اختصاص می دهد. این موسسه در گزارش اخیر خود آورده: افزایش مشکلات مرتبط با فناوری دو منشا اصلی دارد که شامل مشکلات مشتریان ظرف 90 روز اول خریداری و پیچیده تر شدن کاربری از سامانه ها میشود. مشتریان بیشتر از عدم اتصال سامانه های پلوتونی، عدم کارکرد صحیح فرمان های صوتی و عدم دقت لازم سامانه های ناوبری گله دارند.
در این میان مشتریان محصولات لکسوس کم ترین میزان نارضایتی را اعلام کرده اند و پس از آن دارندگان محصولات پورشه راضی ترین مشتریان بازار هستند. این در حالی است که جنرال موتورز نتوانسته رتبه ای بهتر از هشتم را از آن خود کند.