هوندا اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای اجرای برنامه بلند مدتش تا پایان دهه آینده دو سوم فروش خود را به محصولات دوستدار محیط زیست اختصاص دهد.
هوندا در کنار تغییر ساختار فعالیتی مدیریتی خود از جزئیات استراتژی بلندمدت توسعه خودروهای سبز خبر داد .
این سومین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرده که در راستای کاهش آلایندگی محصولاتش از موتورهای کوچک تر شده مجهز به فناوری توربو استفاده می کند و فناوری هیبریدی الکتریکی را جز برنامه های محوری آینده خود قرار می دهد.
درقدم نخست هوندا یک خودروی هیبریدی الکتریکی کاملا جدید را در بازار سال ۲۰۱۸ امریکای شمالی معرفی می کند. این خودرو طبق گفته مدیریت جدید هوندا بر روی پلتفرم مشابهی با Clarity FCV تولید می شود.
وی افزود: پس از آن ما این سامانه هیبریدی الکتریکی را بر روی چهار محصول اصلی خود نصب می کنیم و به تدریج این تعداد را افزایش می دهیم. همچنین نسل آینده خودروهای پیل سوختی نیز طی همکاری مشترکی با جنرال موتورز تولید خواهند شد و درسال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد گردید.
لذا هوندا با توجه به خودروهای فوق تصمیم دارد تاسال ۲۰۳۰ دوسوم از فروشش را به خودروهای هیبریدی، هیبریدی الکتریکی و پیل سوختی اختصاص دهد.