نمونه اولیه Borgward BX5 و BorgwardProjekt BX6 TS کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شدند.
Borgward BX5 دارای طول 4483 میلی متر، عرض 1876 میلی متر، ارتفاع 1677 میلی متر و فاصله بین دو محور 2685 میلی متر است و با این ابعاد یک کلاس پایین تر از شاسی بلند هفت سرنشین BX7 قرار می گیرد که سال گذشته رونمایی شد.
صندوق عقب BX5 بسته به ساختار صندلی های عقب بین 500 تا 1200 لیتر ظرفیت دارد.
گفته می شود BX5 برای نمایشگاه خودروی ژنو به نیرومحرکه هیبریدی شارژی متشکل از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 105 کیلووات و گشتاور 240 نیوتون متر متصل به گیربکس دو کلاجه هفت سرعته که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند، مجهز شده است.
نیروی چرخ های عقب این خودرو از موتور برقی با قدرت 85 کیلووات و گشتاور 195 نیوتون متر تامین می شود. گفته می شود طیف حرکتی برقی BX5 در حدود 55 کیلومتر است.
BX5 در ژنو در کنار Projekt BX6 TS قرار گرفته که شاسی بلند کوپه ای بر اساس پلتفرم BX5 است.BX6 دارای خط سقف اصلاح شده، سیستم تعلیق کوتاه تر و اسپویلر عقب اکتیو است.
مدل Projekt BX6 TS کانسپت از نیرومحرکه هیبریدی شارژی قدرتمندتر بهره می برد. زیر کاپوت این خودرو موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی 200 کیلوواتی تعبیه شده است. این موتور در کنار یک موتور برقی 110 کیلوواتی برای محور عقب کار می کند.
خودروی BX5 از رینگ های آلیاژی 19 اینچی با تایرهای 235/55 بهره می برد در حالی که مدل Projekt BX6 TS دارای رینگ های 20 اینچی با تایرهای 245/45 است.
گفته می شود برند چینی فوتون بخش اعظم بودجه لازم برای احیای برند Borgward را تامین می کند.