مسعود بهرامینوید در پاسخ به اینکه به چه دلیل در آمار تولید سه ماهه تایر تولید این محصولات از نظر وزنی کاهش و از نظر تعداد حلقه افزایش داشته است؟ خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع کاهش تولید تایرهای بایاس و افزایش تولید تایرهای رادیال است.
وی با بیان اینکه تکنولوژی تولید تایرهای بایاس قدیمی بوده و این تایرها در مقایسه با تایرهای رادیال از وزن بیشتری برخوردارند، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال تولید تایرهای رادیال با تکنولوژی جدید و وزن کمتر افزایش یافته است.
عضو سابق هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: بنابراین به دلیل افزایش تولید تایرهای رادیال و کاهش تولید تایرهای بایاس، شاهد افزایش تولید تایر از نظر تعداد حلقههای تولیدی و کاهش آن از نظر وزنی هستیم.
بهرامینوید با بیان اینکه سنگینترین تایرهای تولیدی مربوط به تایرهای اتوبوسی و کامیونی است، تصریح کرد: در این زمینه تولید تایرهای بایاس اتوبوسی و کامیونی با کاهش 25 درصدی از 17 هزار و 500 تن در سه ماهه نخست سال گذشته به 13 هزار تن رسیده است در مقابل اما تولید تایرهای رادیال اتوبوسی و کامیونی با رشد هشت درصدی از 3500 تن به 4000 تن افزایش یافته است.
تولید انواع تایر در سه ماهه نخست امسال از نظر وزنی کاهش و از نظر تعداد حلقه، افزایش یافته است.
در این مدت تولید انواع تایر از نظر وزنی با کاهش 3 درصدی از 54 هزار تن در سه ماهه نخست سال گذشته به 52 هزار تن کاهش یافته است.
تولید انواع تایر از نظر تعداد حلقههای تولیدی نیز از 3 میلیون و 790 هزار حلقه در سه ماهه نخست سال گذشته به چهار میلیون و 150 هزار حلقه افزایش یافته که 9 درصد رشد نشان میدهد.
منبع: ایسنا