«مجله ماشین» - عکس: مهرداد صفایی مهر / اگر دنیای ماشین ها را به اندام یک انسان تشبیه کنیم، مرسدس بنز نقش قلب، ب ام و نقش پا ها، تویوتا نقش دست ها، فراری نقش روح و بی شک آلفارومئو نقش صورت انسان را بازی می کند. خودروسازی که در دنیای عشق ماشین ها، مالکیت حتی یک مدل از محصولات تولیدیش مهر تأییدی بوده بر عشق به دنیای خودروها.
داستان تست امروز ما دقیقاً بر میگردد به سال ۲۰۰۷ میلادی، زمانی که آلفارومئو به کمک مازراتی از یکی از الهه های زیبای صنعت خودروسازی پرده برداری کرد. الهه ای به نام ۸C کامپتیزیونه. (در زبان ایتالیایی به معنای رقابت) همه چیز تا زمانی که آلفارومئو تولید ۸C را به ۵۰۰ دستگاه محدود کند به خوبی پیش رفت، اما مدیران این شرکت خیلی زود پرونده جدیدی برای متقاضیان این محصول موفق گشودند. پرونده ای که ماحصل آن رونمایی از برادر کوچک تر ۸C در نمایشگاه ۲۰۱۱ ژنو بود. فرزند جدید نه تنها خون برادر بزرگتر در رگ هایش جریان داشت بلکه انتخاب نام ۴C برای آن، همه چیز را برای موفقیتی تازه فراهم می کرد.
گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره ۳۹۸ اسفند ماه ۱۳۹۴ مطالعه نمائید.