رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور به توجه به اخرین آمار نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده سنگین در سال جاری ، گفت : از ابتدای امسال حدود 100 دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج و خودرو جایگزین تحویل متقاضیان شده است در حالی که بر اساس برنامه تا پایان امسال باید حداقل 10 هزار دستگاه از رده خارج و جایگزین می گردید.
محمد خان بلوکی با انتقاد از جریان کند نوسازی خودروهای سنگین فرسوده در کشور افزود : همچنان مشکلات برای دریافت تسهیلات نوسازی بسیار زیاد است و بانک ها سنگ اندازی نموده و مشکلات زیادی را برای دارندگان این خودروها ایجاد می کنند .
وی تصریح کرد : متاسفانه بانک توسعه تعاون را طرف متقاضیان قرار دادند و این بانک نیز هیچ گونه همکاری را با مراجعه کنندگان انجام نمی دهد و سلیقه ای برخورد می کنند از این رو موانع و مشکلات زیادی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار ایجاد شده است.
وی اظهار داشت : تا زمانی که دولت کنترل این کار را در دست نگیرد و تسهیلات را خود ارائه نکند این مشکلات ادامه خواهد داشت.
رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره اینکه از ابتدای امسال تنها 100 دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج شده ،افزود : این رقم در حالی است که بر اساس برنامه دولت تا پایان امسال باید حداقل 10 هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی می گردید.
خان بلوکی تصریح کرد: متاسفانه ضوابط تعیین شده از سوی بانک ها بسیار سخت است و عملا کسی برای ارقام 170 تا 200 میلیون تومان حاضر به ارائه ضمانت به دریافت کنندگان تسهیلات نوسازی نیست از این رو همچنان طرح نوسازی کامیون های فرسوده بلاتکلیف است .
وی گفت : متاسفانه بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات ماههاست درگیر دریافت تسهیلات بانکی هستند به طوری که افرادی که خودروهایشان را از اسقاط و از رده خارج کردند به دلیل مشکلات دریاقت تسهیلات مدت زیادی است که با مشکل بیکاری نیز مواجه شده اند.
وی گفت : هم اکنون بیش از 65 هزار دستگاه کامیون قابل اسقاط در ناوگان حمل و نقل بار کشور وجود دارد که اقدامی جهت نوسازی آنها صورت نگرفته است.
منبع: خبرخودرو