فورد پس از دستیابی به سوددهی در اروپا تصمیم دارد با هدف کاهش هزینه هایش صدها فرصت شغلی دراین منطقه را تعدیل نماید.
فورد تصمیم دارد میزان هزینه های سالیانه اش را تا حدود 200 میلیون دلار کاهش دهد. برنامه این شرکت برای ماندن در وضعیت سوددهی به روز رسانی شبکه فروش نیز است.
اولین بار پس از سال 2011 است که فورد موفق به سوددهی در اروپا و بازگشت سرمایه اش شده. این شرکت درسال2015 موفق به سود دهی تعادل 259 میلیون دلار شد.
حال تصمیم دارد با تعدیل نیرو و کاهش هزینه ها میزان سود دهی خود را در بلند مدت تثبیت کند. به علاوه مدیر واحد اروپایی از هدف قراردادن رشد 6 تا 8 درصدی حاشیه سود در مدت یک ساله پیش رو خبر داد.
فعالیت های اروپایی فورد ظرف چند سال گذشته رشدی نسبی داشته و این شرکت موفق شده طی دوازده ماهه سال 2015 تعداد 1.3 میلیون دستگاه از محصولاتش را در 20 بازار اروپایی به فروش برساند. که البته رشدی 10 درصدی را نسبت به سال 2014 نشان می دهد.
در این میان فیستا برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست را در میان پرفروش ترین محصولات فورد به دست آورده است و پس از آن ون ترانزیت در رتبه دوم قرار دارد.